۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

معترضان سوری پرچم های ایران ، روسیه و چین را به آتش کشیدند

معترضان سوری مخالف بشار اسد در شهر درعا که اعتراضات جاری از این شهر آغاز شد پرچم کشورهای ایران ، چین و روسیه را به آتش کشیدند.

تلویزیون العربیه روز شنبه 4-6-2011 گزارش داد به آتش کشیدن پرچم کشورهای ایران ، روسیه و چین به دلیل موضع این کشورها نسبت به اعتراضات مردم سوریه صورت گرفته است.

از سوی دیگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز جمعه کردهای سوریه را به گفتگو دعوت کرد.

بنا به گزاش تلویزیون العربیه پیام اسد را محمد نمور استاندار الحسکه به احزاب کرد منتقل کرده واز آنها خواسته است روز شنبه با بشار اسد به گفتگو بنشینند.

شهرهای کرد نشین " القامشلی " ، " عامودا " ، " درباسیه " و " دیریک " در اعتراضات چند هفته ای ضد دولتی سوریه حضور گسترده داشته اند.

فؤاد علیکو یکی ازفعالان سیاسی کرد سوریه در تماسی با العربیه این خبر را تایید کرد اما اعلام کرد که بعضی از احزاب و شخصیت های کرد در پذیرش این دعوت تردید دارند.

علیکو همچنین بدون مشخص کردن زمان نشست احزاب کرد سوریه با بشار اسد افزود که این نشست در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

فعال سیاسی کرد در پاسخ به سوالی در مورد مطالبات احزاب کرد در صورت دیدار با بشار اسد گفت :" ما می خواهیم نظام خشونت علیه تظاهرکنندگان را متوقف کند ، قانون جدیدی تدوین کند ، راه حل عادلانه ای برای حل مسائل کردها ارائه کند ، آزادی فعالیت مطبوعاتی و تشکیل احزاب را به رسمیت بشناسد."

گفتنی است رئیس جمهور سوریه اخیرا پس از نیم قرن ، فرمانی صادر کرد که به موجب آن به بخشی از کردهای فاقد شناسنامه در استان " حسکه " شناسنامه صادر شود.


منبع:العربیه

۱ نظر: